SCM music player
ʜєʀ Jouʀɴᴀʟ ʟɪƒє



Wednesday 21 November 2012 ♥0Comment




This shock of my life experience I will never and ever forget until the rest of my life (21 Nov).. Saya really tak sangka saya akan melihat kejadian kemalamgan jalan raya benar-benar berlaku di depan mata saya.. Oh God, diam tak terkata , feel shock of everything.. Ok, nak pendekkan story, me and my friends nak pergi mencari rumah-rumah anak yatim untuk back-up our plan sebab terkejut mendengar khabar dari ketua Kampung Opar yang mengatakan program kami ke Kampung Opar kemungkinan tak jadi disebabkan tarikh program kami tu tidak bersesuaian dan bertentangan dengan program kampung.. Oh God, kami sangat kecewa time tu and keesokkan pagi, jam 8 pagi saya dan 4 orang kawan-kawan fasilitator lain terpaksa cari rumah-rumah anak yatim.. Selepas tiada dapat berita baik dari Rumah Anak Yatim dari Batu 12, kami mahu pula pergi ke Petra Jaya untuk next rumah anak yatim.. Dalam perjalanan, nasib baik kawan lelaki saya cepat-cepat tekan brek dan kami hampir terlanggar dengan kereta Pajero. If dia lambat tekan brek, maybe kami yang kena accident masa tu.. Ya Tuhan , kereta kancil di belakang kami pula yang terlanggar kereta Pajero tu and sound kereta yang berlanggar tu benar-benar kuat and kami terus menoleh belakang.. Kepala driver kereta kancil itu terkeluar di depan keretanya and pecah cermin kereta tu , and then kereta di belakang pula terlanggar kancil tu and separuh badan driver malang tu terkeluar depan cermin kereta kancil tu. Speechless and tak terkata apa-apa kami selepas melihat kemalangan tu.. Semua dalam keadaan trauma.. Percubaan dari Tuhan amatlah kuat and kami redha pa yang telah kami alami sekarang ini.. Then, bila dari Petra Jaya, kami kecewa pula bila tiada rumah anak yatim and kami noticed that tu sebenarnya alamat palsu yang kami dapat.. Bila saya kasihankan kawan-kawan saya tu, saya terus call ketua Kampun Opar and explain situation kami yang facing sekarang.. And saya explain juga bagaimana perasaan kawan-kawan sekarang.. Akhirnya, ketua kampung sudi berjumpa kami and finally kami dapat good news yang program kami ke Kampung Opar menjadi juga untuk Sabtu ini.. Syukur atas nama Tuhan even though kami telah facing macam-macam dari pagi tadi.. Now, bila sampai campus, we can tell other facilitator the good news.. Pegawai kami tahu apa yang kami alami pagi tadi and beliau memberi nasihat agar anggap la ini sebagai pengalaman.. Oh Tuhan, saya benar-benar shock and fobia until now when saw that tragedy on my first time.. This semester saya telah hadapi macam-macam perkara yang telah berlaku dalam hidup saya and I know semua ini ada reason.. Saya bersyukur sangat perkara buruk yang kami alami pagi tadi telah membuahkan kejayaan.. Terima kasih Tuhan :) Atas usaha lelah kami pagi tadi, akhirnya kami dapat mendapat satu kejayaan, plus good news :) Puji atas namaMU Tuhan, Amen :)






p/s : Tak sabar nak jumpa adik-adik Kampung Opar - 24-25 Nov 2012

Labels:



THANKS FOR READING




REWIND ME THE PAST MY SWEET FUTURE

Copyright © All rights reserved | Miss Pinky | Edited by Mell